tisdag 18 november 2008

Man tror man har glömt och gått vidare


Precis när man tror man har glömt och gått vidare så dras allt upp igen.
Imorgon ska jag packa ihop mina prematur kläder och gå över med dem till en nybliven mormor,
En till liten fågelunge hade bråttom ut i världen och var nyfiken på sina blivande föräldrar.
Jag känner inte den här paret som har fått barn men ändå är det tämligen enkelt för mig att låna ut mina barns första kläder.
Vad glad jag skulle ha blivit själv om någon hade kommit till mig med små pygmée kläder.
Så vansinnig dyr kostnad för så lite tyg, Men man bör ju ha något att sätta på sin lilla fågel när den äntligen släpps ur sin lilla bur.
Man tycker man har packat ner alla sina starka känslor i bra förvar där långt inne i en själv.
Men så fort jag hör om att ett litet prematur barn har valt att komma till världen lite tidigare än planerat så rasar allt ur min överfulla garderob.
Det har egentligen varit dags att rensa ur den länge men vem hjälper en.
Det är inte ett ämne man diskuterar med vem som helst. det är nog inte vem som helst som förstår den känslan.
Alla dumma kommentarer man fått.
Jag men tänk så glad du ska vara att du slipper gå över tiden och ha ont,
Du hann ju inte ens få någon stor mage din lycko ost.
Jag går gärna en månad över tiden.
Jag ville ha min mage, jag kände mig lurad.
Och varje gång jag hör talas om en prematur mor så blir jag så full av medlidande.
Visst går det bra i det flesta fall och jag tackar mina icke existerande gudar att jag fått två friska barn. men jag kommer aldrig veta var folk pratar om när dom pratar om en normal graviditet.
Stackars den mor som ligger där i en del av sjukhuset med sitt barn i andra änden.
Jag hoppas att jag med lite kläder i allafall kan lätta på en lite enklare börda.
Vad sätter man på för kläder på en sån här liten nyskapt människa.
Många lyck önskningar till er och lycka till på resan.

En länk värd att tittas på, men jag varnar känsliga personer.
Det ger er en liten inblick i hur det är när en liten människa tittar ut några veckor förtidigt.
www.youtube.com/watch?v=JsFT1xEIHzM&feature=r...

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Som mormor vet jag bara hur det känns att få hålla i en liten "fågelunge" som redan hade hunnit bli en "sparv" på 2 månader och ändock så liten....

Tror C blir jätteglad över att få låna V å T´s kläder, fast hon kommer att drunkna i dom!
Skickar oxå med ett Lycka till!
Kram

Fiviva sa...

charlotte// förhoppningsvis växer hon i dem :0)