tisdag 2 december 2008

Tack för att du finns mor.

Jag vill tacka dig för att du är en underbar mor och en helt fantastisk mormor.
Jag har så många fina minnen från en varm och trygg uppväxt med dig, Små minnen av små saker du gjorde som följt med som jag idag överför till mina barn.
Och framförallt vill jag tacka dig för all den underbara fantasi du delade med dig av.
Hur du kunde få tråkiga saker roliga.
Rum städning tex.
När man vaknade upp dagen efter man efter mycke om och men städat sitt rum så hittade man silverglitter lite varstans i rummet.
När man frågade dig vars det kom ifrån så berättade du en historia hur änglarna kom ner när vi sov och blev så glada över hur fint rummet var städat så dom lämnade lite av sitt hår.
Och ibland fanns det även guldhår och då hade man städat riktigt riktigt bra.
Och självklart strävade man efter guldhåret nästa gång.
Små minnen som är så otroligt värdefulla idag när man själv har fått små kottar.

Jag vill tacka dig för allt stöd under tonårstiden tryggheten du gav att alltid veta att fanns där hur dåligt man än mådde, hur less man var på allt och hur full man än hade blivit så visste man att du bara var ett telefonsamtal bort.
Mamma finns där om jag behöver henne.

Jag vill tacka dig för alla uppmuntrande ord om vilken bra mamma jag är när jag är trött och less så jag bara vill gråta,
För alla de gånger du tar med dig barnen ut så jag bara har fått vila huvudet en stund,
För all din kärlek och tålamod med min lilla papegoja till son.

Och jag älskar våra långa evighets samtal på kvällarna Om oss och de våra, om våra tankar och funderingar.
Och att jag kan verkligen anförtro mig allt jag vill till dig.
Och veta att du lyssnar på vad jag säger.
Och jag älskar även det gånger när du säger GÅ HEM EMMA nu är jag less på dig.
:0)
Och framför allt älskar jag dig mor.
Utan dig hade jag verkligen inte varit en lika bra mor som jag är i dag.
allt jag gör kommer från dig.
och jag är en del av dig, som nu ynglat av sig till ännu två delar av dig.
Och det är jag otroligt stolt över ska du veta.
tack för att du finns mommo.

6 kommentarer:

Zarah sa...

Åååh! Silverglitter.. önskar min mor kommit på det! Vilken idérikedom. Och vilken fin kärleksförklaring :) Inlägget, alltså. Glittret också, men.. ja, du vet vad jag menar! (trött!)

Fiviva sa...

Åh jag kan berätta så många såna där gulliga och roliga fantasifulla saker hon gjort, det är sånt man minns.

Charlotte sa...

Åhhh lilla Emma, jag blir så rörd så jag vet inte vad jag ska säga....
Tack för att jag fått er alla:0)
Så underbara barn och barnbarn!
Älskar er så omåttligt mycket!

Trodde inte du mindes dessa "änglahår" ;0)
Kommer du ihåg bomullstussarna i öronen då? Hihi

Fiviva sa...

Charlotte: menade varje ord mor.
Haha dina jätte tussar du stoppade i öronen när vi levde om ja, dem minns jag hehehe

gilmore sa...

Skit, till och med jag blev rörd av detta inlägg! fanfar för morsorna!

Fiviva sa...

gilmore: till och med du, som är så stenhård och kall kunde smälta, inte dåligt :0P (en stor gnutta ironi) du om någon som har en sån fin mor är väl bäst lämpad att förstå.
Håller med ett fyrfaldigt leve för mödrarna i världen.