fredag 31 juli 2009

Jag har blivit Bjuden på bröllop i Oktober



En av mina barnsdomsvänner ska gifta sig med en jätte fin kille.
Hon har inte haft ett lätt liv så jag önskar henne all lycka på vägen
mot sitt nya liv som fru och mor.

Men jag har ett problem, alla kommer säkerligen komma i par, jag kommer ensam.
Därför har jag ett behov att se strålande ut.
När man i vanliga fall är en jeans och t-shirt tjej så har man inte så mycke hum om det här med att klä upp sig, men jag både vill och kan se ut som en kvinna så varför inte visa det för en enda kväll.

Men jag behöver RÅD...
TIPS IDÉR.

Spinkig, kylskåpsvit, bystlös kvinna med försmala vrister och för stora fötter söker kläder.
(haha titta där kom kvinnligheten genast fram)

Satt och funderade på klänning så klart, men allt jag äger är svart, och svart,vitt och rött går bort på bröllop.
Jag funderar på stövlar med klack till men alla ser ut som gummistövlar mot mina smala vrister.
Ingen som lust att hjälpa mig shoppa upp lite pengar eller komma med smakråd.
Jag behöver HJÄLP. det här med uppklätt är inte min grej.

Till sist så önskar jag Jenny och Andreas lycka till med bröllopet och må ni åldras lyckligt tillsammans :0)

13 kommentarer:

Allt om inget. sa...

Oktober säger du???kanske sola solarium lite först så man ser fräsch ut???TA INTE ILLA UPP!!!!jag menar inget illa. sen pastellfärger på det en söt klänning och några fina sandaler. Fint smink med pastellfärger på ögonlocken. Sen en fin frilla! Fixat!!Man ser alltid fräsch ut med lite färg på kroppen skulle behöva det jag med....Ljusrosa,ljuslila. Jag vet att du hatar det men det är fint.Inte blått på dig tro jag. Aprikost kanske???

Fiviva sa...

Men ljusa färger funkar inte på mig. ser inte fräsch ut snarare sjuk. haha
Sola är en idé men det kommer bli dyrt., kan bara sola korta stunder i taget. men börjar jag nu är jag nog lite brunare fram till oktober hahaha
Mörkblått funkar. alla babyfärger går bort.
hmmm

Charlotte sa...

Jag kan tänka mej mossgrönt, men det passar kanske inte på ett bröllop, vinröd, mot aubergine...kanske...

Du får ta nån dag på stan å kolla:-)

Anonym sa...

Hej!
Jag har en jättefin beige klänning med lite mörkblått i, storlek 34, har aldrig blivit använd så den är helt ny, köpt på asos, den kanske och så ett par rätt höga "stövlar" till kan nog vara snyggt och passande?

Anonym sa...

hmm... Veronica var det som skrev om den beiga klänningen, det framgick inte, ;)

Fiviva sa...

Veronica: jag är helt klart nyfiken på att prova, vilken veronica föresten?

Emma-Lou sa...

Tack så mycket :) Jag är liksom sådär äckligt nervös, haha. För att jag VET när det ska hända. Det hade varit mycket lättare om det bara small till av dundervärkar nere i magen, som det gjorde med min son. Så fungerar jag. Som att hoppa i plurret direkt istället för att pina sig i med mage och lår gåendes....

Anonym sa...

Jag finns på din msn, och på Libero :) -Veronica-

viccan sa...

det finns en tysk skoaffär som heter dachman (eller något sådant) dem har jätte fina BILlIGA stövlar för smala vrister. kolla efer en klänning som slutar strax ovanför knäna gärna med ett diskret mönster. kanske hm eller ginatricot om du inte har något imot begagnat så kolla myrorna i hjorthagen dem brukar ha en del. annar kan du kolla en extremt fin secondhand butik på tegnergatan 50 dem har BARA fina hela saker men är inte lika billiga.
sola solarium kasnke unna dig att fixa håret hos en frisör eller passa på att gå en smink-kurs på makeupstore (kostar 495:- och du får välja produkter för det priset)
hoppas det går bra för dig!

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Jag är också en storfot;.) Och högklackat i alla dess former (förutom de med jättelång tå) fungerar.

Om man är lite ljusare i hyn så är typ metallic-ljust-skogsgrönt jättefint! Och framhäv det som du är nöjd med... bysten är inte ett måste att framhäva för att vara "kvinnlig" utan det kan lika gärna vara ryggen, armarna osv.

Av din beskrivning så skulle jag framhäva ryggen med en klänning som är lågt skuren.

Kolla in Tradera (de har en massa nya fina klänningar).

Tack för din kommentar också!:.))

Ps. Bilden till dina vänner är ju helt underbar!

Fiviva sa...

Tack för tipsen viccan :0)

ug82 sa...

Du kan ju köpa ett långt linne som blir som en klänning sen markera med ett snyggt skärp i midjan. Smink och lite assosiarer sen är allt fixat.Kram UG82

bara jag sa...

om du inte kan sola solarium så ta en ljus fake tan, sån dusch kanske? kommer kännas mysigt i oktober med lite färg.
Jag kan heller inte sola solarium.

Jag är också mega dålig på kläder, men en svart tub"tops"klänning med markerad midja skulle vara fint på dig.
Så kanske en bolero lr snygg lång kofta över.
och ngn snygg svart stövel.
glöm inte fin liten handväska till camera, mobil och lite smink