måndag 27 juli 2009

VI LEVER bara så ni vet :0)


Vi lever och mår jätte bra även om det gått tungt med bloggandet på ett tag.
Det är sånt kaos i mig just nu. så många tankar, funderingar, förhoppningar.
Skulle jag skriva om dem alla här skulle jag drunkna i mina egna tankar.

Så är ser situationen ut i varje fall i korta drag.
Jag försöker ta vara på dagarna så gott det går med barnen nu bara njuta innan allvaret börjar.
för den 10e aug börjar inskolningen på dagis.
Därefter kommer jag hoppa på svetsutbildningen om jag kommer in. plus ta körkortet på den tid som finns över.
Det kommer bli långa tuffa dar men jag tror det är värt det i långa loppet.
Just nu pendlar tankarna mellan optimism:

"Klart jag fixar det här, andra klarar ju det, Det är inget hinder att vara ensamstående,
till att tänka:
Vad gör jag? ska jag gå från noll till hundra, hur mycke kommer barnen bli lidande av detta?
Kommer jag ha orken tålamodet att vara en bra mamma med så många järn i elden samtidigt?

Allt jag vet är att vi gör ett försök. det får bära eller brista.
Och förhoppningsvis kommer alla ut okey på andra sidan.
Och jag kan vandra med huvudet högt att jag fixade faktiskt det här.
jag hittade ett sätt att kunna försörja min familj själv.
Och behöver inte vara beroende av någon.

jag återkommer när jag har mer ork att skriva, just nu är livet kaos. Men vi siktar mot en ljusare framtid.

3 kommentarer:

Axa sa...

Jag är övertygad om att du kommer fixa det fint med utbildning, körkort och barnen ! Det intrycket jag har av dig så är du en väldigt stark människa som fixar det du ger dig in på !
Kram
//Axelina "snuttetass"

Allt om inget. sa...

klart du fixar det!Du om någon som jag känner klarar det!

Karin sa...

Jag räknar dig såklart som ung! ;)
Skall kolla igenom din blogg lite nu.