torsdag 12 november 2009

Jag ÄGER en symaskin :0)

Jag grät inga tårar direkt när min mormor kom och berättade att hon och hennes nyinköpta 4000kr symaskin inte drog jämt,
Och hade beslutat sig för att köpa en ny och den gamla skulle bli min julklapp.
TJOHO!!
Jag har tre st. men alla har tagit livet av sig efter en tid och står på vinden och samlar damm.
Så nu kliar det i fingrarna efter att få skapa.

Mitt första projekt blev en utklädnings cape,
Tanken var att den skulle passa en 4-5åring, men junior vägrar att befatta sig med sånt trams.
Dock blev lillan eld och lågor.



Var visst tvungen att sy en ny i mini stl efter mycke snubblande, så nu har jag en liten lycklig tjej.

Nu väntar nästa projekt, Vincent vill ha en dinosaurie dräkt. Det lär bli en utmaning :0)

4 kommentarer:

Elina sa...

Så fin den blev! Och lilltjejen i den :)

Fiviva sa...

Ja det är en lycklig liten tjej.
Och en sån otroligt tjejig tjej.
Jag är väl inte direkt den mest feminina kvinnan på jorden så jag har knappast smittat henne med att trippa runt i små klänningar och boór. halsband och dyl.
Trodde sånt kom senare i åldern inte redan vid 1år.

Madde sa...

Hej hej!
Såg via libero-sidan att du hade en blogg=) Var tvungen att kika in!
Vilken fin cape du gjort, syr du mkt?
Kram Madelene

Sheena / Rockho sa...

Åh vad jag saknar att äga en symaskin :/ Måste fan införskaffa en snart!