söndag 29 mars 2009

AVGRUNDS VRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL


Fan vad jag är less..
Ursäkta språket men nu börjar det gå för långt.

I april 06 ringer dom från OPTIMAL TELECOM och erbjuder min man ett telefonabonnemang.
Dom lovar att halvera telekostnaden.
Han säger att han vill inte tacka ja så länge han inte har mer information och ber dem skicka sådan först.
Efter några dar kommer hela paketet hem och uppgifter om att vi nu har bytt abonnemang till optimaltelecom.

Vi blir så klart arga och skickar tillbaka allt och tar tillbaka vårat telia abbonemang.
Telia fixar allt per telefon. sen börjar de dubbla räkningarna falla in.
optimals tre dubbelt så dyra som telias.
Vi ringer upp dem och säger att vi har bytt igen och de bytt utan vårt medgivande.
Och säger åt dem att makulera räkningarna.
I den stilen fortsätter vi i säkert ett halvår upp mot ett år.
varje månad kommer en ny räkning som vi måste ringa om som blir makulerad.

Sen en dag verkade dom förstått. och inga fler räkningar dyker upp.
förrän NU!! snart 3 ÅR senare dimper det ner en räkning på 8000kr hos inkasso.
för obetald räkning till SATANS JÄVLA OPTIMAL TELECOM!!!!
Min man ringer upp inkasso och dom säger att dom inget kan göra utan optimal måste kontaktas.
Min man ringer optimal och får prata med en smått förvirrad kundtjänst som förklarar att vi finns inte ens med i deras register.
och den räkningen ska makuleras så vi kan bara kasta den.

Nu två månader senare dyker ännu en räkning upp från inkasso på 6000 kr.
som någon vänlig person på inkassobolaget skrivit RING!!! med stora bokstäver på.
Så i morgon blir det krig här.
Får inte min man tala med någon chef kommer vi ta upp ärendet med någon jurist, plus eller liknande.
Det här är att suga folk på pengar...

Dom får ju sina pengar av inkasso sen står vi där och är skyldig pengar till inkasso för något vi aldrig godkänt.

Jag blir så vansinnig förbannad..
Har lust och hoppa genom telefonen och strypa första bästa operatör jag får tag på.
Tänk er alla halv senila gamla tanter och farbröder som blir utsatt för detta som snällt betalar flera 1000 kronor i månaden för något dom egentligen aldrig godkänt..

*andas ut häftigt* så, nu har jag kanske fått lite av min ilska ur mitt system så det inte drabbar någon stackars sate i min närhet.
men jag är långt ifrån lugn..

2 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Det låter verkligen inte klokt! Något för Sverker Olofsson, kanske? ;)

Fiviva sa...

Dom lovade att en chef skulle kontakta oss inom 48timmar.

Det har gått mer tid än så nu. så det återstår att se om dom tänker kontakta oss eller inte.

annars blir det nog att kontakta någon.
problemet är att det finns inga papper kvar eftersom detta utspelade sig 06.