söndag 8 mars 2009

Hel dag i snön.

Här i veckan tog vi en hel dag i snön och njöt av plusgraderna.
Vincent tog en promenad med lillasyster Timea.
Lyckades övertala honom att låta mig styra precis innan backen.


Tror jag hade roligare att bygga kojan än vad sonen hade när den var halv färdig :0P
Skottade så jag hade träningsvärk dagen efter.
Men mysigt hade vi.
Jag och vincent passade även på att bestiga största snöhögen på gården, ska tala om att det var ingen lätt match att ta sig dit upp släpandes på en liten pojke på 15kg.
Han skrattade hela vägen åt mitt stånkande och belönade mig med snö i nacken när vi kom upp.
Där satt han säkert en halvtimme och vägrade gå ner.
Jag blev blöt i rumpan och muttrade över mina dumma ideér medan han hade hur roligt som helst.
Kastade snö på både pappa och katterna och hejade på alla som gick förbi plus en hel del obegripliga haranger mellan skratten.



Här är pappa så snäll och tar emot sin son efter varje gång jag släpat upp både pojke och pulka haha
tror vi ska byta ställe nästa gång.
Men roligt hade han även där.





Även Tia spanade på oss från buskarna och skogen.
Är hon inte vacker mitt lilla lo djur.?


Efter många timmar i snön kröp vi ner hela familjen i soffan med varmchoklad och tittade på Tarzan.
Måste säga att det var en lycklig dag att lägga till minnet.

Att ha barn är en bra ursäkt att få leka i snön igen :0P

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Vilka underbara bilder!!!
Helst videosnutten, tala om en lycklig liten kille!! :-D

Kram!

Zarah sa...

Ser härligt ut! Hoppas vi hinner hänga med nån dag innan snön försvinner! Iofs verkar den inte ha någon bråska med det!

Fiviva sa...

Mor: Ja lycklig var han och olycklig var min kondis :0P

Zarah: Det tycker jag verkligen.
Nu ska vi nöta i min koja innan den försvinner.