tisdag 19 maj 2009

Ett oväntat bud.


Häromdagen så ringer min telefon, "-Hej det här är från blomsteratiljen vid har blommor till dig är du hemma idag?"
Förvånat svarar jag ja sen väntar jag otåligt och nyfiken i flera timmar innan en dam knackar på med blommor åt mig.
Vem kan skicka blommor åt mig?
Jag väntar otåligt medan den pratglada tanten pratar och gullar med min dotter och öppnar raskt pappret strax därefter och läser på lappen:
"En liten uppmuntran , det kommer ordna sig kramar från Elisabeth och camizza"
Jag blev så otroligt glad och så förvånad.
Jag skrev till Elisabeth genom vi föräldrar en prematur mor till en annan.
Jag hade hunnit skicka ett brev och hon ett brev tillbaka sen några korta medelanden över inet när vi låg inlagda på sjukhuset med Timea.
Sen pratade vi på telefonen för första gången dagen innan blomman kom.
Jag blev så otroligt glad att hon kände att hon vill ödsla tid, pengar och ork på en människa hon nästan inte alls känner.
Och hon gjorde verkligen min dag :0)
Men jag tror vi hittade varandra på en gång vi två.
Tusen tack för den fina blomman.





Jag har inte bara legat och latat mig. Nu är äntligen vincents och Timeas ikea bord klara.
Rött med griffeltavle färg på bordsyta och sitsar.
Blev en klar "hit".







Lite bus på studsmattan har vi dock alltid tid med liten som stor :0)

9 kommentarer:

angelica sa...

hej hej

jo du ja skulle vilja veta hur mycket tyg du använde mm mm till din åhh vad heter det bärsjal typ`?? äch minns inte namnet men tok bra vart den ju i alla fall!

massa kramar angelica

Elisabeth och Camizza sa...

hej vännen! kul att blomman värmde! var ju lixom det som var meningen :) ja tycker verkligen att du är förbannat stark! det du gör är inte lätt och ja beundrar dej! du är värd all uppmuntran och stöd du kan få!!! kramar till dej och barnen! /elisabeth och camizza

Fiviva sa...

Hej. oj det kollade jag aldrig.
Jag kör jämt allt på ett hum.*skratt*
Kolla kommentarerna under inlägget med bärsjalen där finns en länk till en sida.
Själv tog jag min sittdyna till mina utemöbler och klädde med tyg.
Så det skulle bli lite mer adderat för stjärten.
Remmarna är ungefär lika långa som en vanlig gardinlängd. model lång.

Fiviva sa...

Elisabeth och Camizza:
Tack det värmer men vissa dar känner man sig inte alls så stark och så kommer såna människor som du och ger en, en liten bit av självförtroendet tillbaka :0)
Men är det någon som är stark så är det du.
Som tagit dig en bra bit på resan och kommit ut på andra sidan med gott humör.
Beundrar din själstyrka kolossalt.
Krama lill klimpen från oss.

Zarah sa...

Bra idé med bordet! Hade tänkt måla en vägg, eller i alla fall en del av den i Nathalies rum med sån färg, men någonstans försvann den idén tydligen! :P Får för mig att det är rätt dyr färg? Fast om man inte ska måla en hel vägg är det kanske överkomligt.

Fiviva sa...

Zarah: Jo på coop tror jag den kostar runt 200 plus men på biltema (min favorit affär, där finns allt :0)
Gick den på 90kr men burkarna är rätt små.
En hel vägg hade varit rätt häftigt.
Men det blir nog rätt mörkt i hennes lilla rum med en svart vägg.

Allt om inget. sa...

oj vad du är påhittig,men det vet jag juh sedan innan. Jätte fiffigt med stolaRNA OCH BORDEN....jag har inte kolat kläderna än är det panik...vad har hon för storlek nu???

Fiviva sa...

Allt om inget. det är lugnt det har löst sig på annat håll :0)

Anonym sa...

Alltid kul med oväntade blommor:)