lördag 13 juni 2009

Grubblat på framtiden...


Jag har tänkt mycke de senaste dagarna om hur livet är just nu och vad jag önskar mig av livet.
Vad jag har för drömmar förhoppningar och önskningar och kommit fram till att jag kräver inte så mycke ändå.
Jag önskar mig ro framförallt.
Ni som känner mig vet att mitt liv har varit kantat av sina up´s and down´s och fast det sett relativt lugnt ut på ytan så har det alltid varit någon intrig på gång.
De senaste åren har varit på tok för intensiva för min smak och nu längtar jag önskar och drömmer om lugn och ro.

Jag önskar faktiskt att jag ska träffa någon i framtiden, någon som ser vem jag är, någon som kan se bortom alla mina brister och älska mig för den jag är.
Någon som tycker om att lyssna på mig och värdesätter mina åsikter, någon jag kan prata med, även som god vän och som älskare,
Någon som vill prata, diskutera och komma fram till gemensamma saker med mig.

Jag önskar mig någon att luta mig mot när det stormar, någon att krypa upp hos och bara sitta i hans armar när jag känner mig nere, någon som även känner att han kan dela allt med mig.
Någon som även söker sig till mig i glädje och sorg.

Jag är uppvuxen i ett hus ute i skogen utan nära grannar, när jag tänker tillbaka på min uppväxt så tänker jag tillbaka på en lycklig barndom.
Där kunde vi springa fritt, härja morgon som kväll i skog och på lägdor och nyklippta gräsmattor.
Bada i älven och tälta på berget.
Jag drömmer om ett sådant ställe för mina barn att få växa upp på.
Jag ser mig själv sittandes på bron med en kopp kaffe i morgonrock och se barnen jaga varandra på gräsmattan redan innan frukost.
Senare tid så ser jag även honom sittandes bakom mig med armarna runt mig med hakan på min axel skrattandes åt barnen.
Jag ser i tanken hur mina barn smiter ut när dom är lite äldre på natten för att spela lite fotboll eller badmington eller smyga i skogen fnittrandes för mamma sover trött i sin säng.
Jag ser alla fördelar med att få bo en bit får alla, att få skapa sitt eget lilla paradis.
Men i drömmar ser man förståss bara det som är positivt men det är väl det som är meningen med en dröm, man väljer själv hur det ska vara även om verkligheten är/blir en annan.

Jag önskar mig ett jobb, ett jobb som betyder att vi inte måste vända på varenda slant.
Tro mig vissa stunder har det faktiskt varit så illa så panten har fått gå till mjölk och bröd.
Jag önskar att få skämma bort mina barn, inte med saker osv, utan att kunna ha en väldfylld kyl och frys. att det finns inte bara ost att välja på till mackan,
Jag vill kunna svara" självklart" när dom vill följa med sina vänner på bio eller dyl.
Inte fundera om jag har råd.

Jag vill att mina barn ska få växa upp trygga, älskade, med självförtroende att kunna möta världen den dag dom ger sig ut på egna ben.
Jag tror absolut inte mina barn lider idag även om situationen ser ut som den gör, Jag vet att jag har trygga barn som känner sig älskade men jag vill ha möjligheten att ge dem mer.
Mer än vad jag kan just nu.

Det är inget som behöver hända i morgon eller om ett år
Kanske begär jag för mycke, kanske inte. Men det är som sagt drömmar,förhoppningar och tankar.
Allt jag vet nu är att vi tar en dag i taget och går förhoppningsvis mot ljusare tider.

5 kommentarer:

Zarah sa...

Helt rimliga drömmar, och uppnåeliga utan tvekan. Vill man så kan man, och jag vet att du både vill och kan. Han med hakan på axeln finns nog någonstans, och vem vet när han dyker upp, men allt det andra, det kan du klara själv även om det blåser i motvind då och då. Bara man inte slutar försöka så kommer man till slut fram till mål, vad det än må vara! Följer man sitt hjärta och tar beslut man kan stå för så har man inget att ångra när man sitter där och ser tillbaka.

Vi har hela livet framför oss, även om vi hunnit en bra bit påväg. Nu är det bara att göra det bästa vi kan för att hamna där vi vill!

Kram!

Allt om inget. sa...

Emma en vacker dag så kommer du att bli lyckligare än nånsinn......du kommer att få igen för alla stormar ditt liv har gett. Man kan inte bara ha motgångar...det kommer att vända och jag hoppas verkligen att drömmarna dina kommer att bli sanna.

kramar//M-T

Mia sa...

Vacker text:P *drömde mig bort lite* Det blir nog som i din dröm en dag ska du se:)

Fiviva sa...

Jag det är nog närmare dröm än verklighet.
Men man kan ju alltid hoppas på att livet blir lite ljusare framöver,
annars är det nog lätt att bli lite bitter.

Elisabeth sa...

Du starka starka människa!! En dag har du allt det där! Men tiden tills dess är inte kul, jag vet! Men om du behöver nåt, lite råd, stöd, hjälp eller nåt annat, från någon som inte kan vara på plats men som ändå vill hjälpa, stötta och uppmuntra så har du alltid mej!