tisdag 9 juni 2009

Vattkoppor och dagis plats.



Ända sen grannbarnen fick vattkoppor har jag väntat otåligt om det ska dyka upp några på mina barn, Än så skiner dom med sin frånvaro.
Är lite kluven om det vore bra att få det bortgjort eller ej.
Är dom smittade må så vara.
Men det känns lite som om Timea har haft det nog kämpigt nu ett tag.

Fick ett telefonsamtal idag om att dagisplatsen är nu klar och när vi ville börja.
I aug så lämnar jag bort båda mina kottar.
det känns otroligt hårt ska jag tala om.
Mycke det att Timea är så liten och även att det varit så otrolig många omställningar den senaste tiden.
Plus att jag nog blir att skola in dem själv.
Alt hjälp från mor eller Henrik.
Känns tufft när allt är så osäkert.
Om nu Henrik ställer upp, ställer han då upp hela tiden tills inskolningen är klar eller bara dom dagar han känner för det?
Om mor tar på sig den biten, kommer hon orka?
Vissa dar är bättre än andra men hennes kropp blir inte bättre.
Det känns tufft att be henne om en sådan sak som innebär tidig morgon.

Det är många funderingar som rör sig i mitt huvud just nu.
Hur löser jag allt?
Hur kommer det att gå?
Vad gör jag om allt går åt helvete?

Antar att jag få ta en dag i taget och se vars det leder någonstans.
Men det är otroligt många funderingar.
Hur får jag allt att flyta på?
Hur kommer det gå att plugga med två små själv?

Men men problem är till för att lösas. oftast när man är mitt uppe i det så inser man att man oroat sig i onödan.

6 kommentarer:

Allt om inget. sa...

när ska de inskolas då?och vad ska du plugga?hmm.är det inte bäst att inskola dem själv eftersom det kommer i stor del vara du som hämtar och lämnar??eller?oftast så går allt bra....jag behövde inte inskola linnea eftersom Elvis redan gick där.De får trygghet av varandra.
hoppas att det löser sig och jag vet att det löser sig.

Allt om inget. sa...

mmä vad konstigt....du har min blogg på din lista men den står att det inte uppdateras på två månader....jag skriver nästan varje dag juh....hmm??

Fiviva sa...

kruxet är att dom kommer gå i två olika grupper kan ju inte gärna dela på mig själv.
Tror det blir inskolning den 1a.

hela sidan ha varit skum, jag måste trycka uppdatera efter ha kommit in på sidan annars verkar den stå på samma ställe.

Viktigpettern sa...

Det kommer gå görbraaaa! När man har tuffa tider så inser man sällan det förrän efterråt, precis som du säger.

Men du kommer klara det galant och på vägen kommer du bli en stark människa, det lovar jag dej.

Ta varje dag och tänk inte så mkt på vad som hände igår eller vad som händer i morgon så löser det sej!

Kram

Charlotte sa...

Så klart att det kommer att gå bra...å så klart så hjälper jag dej...det vet du, gumman!

Jag kan vara med Vince å du med Mea el tvärtom...vilket som :-)

Tidiga mornar...hmmm, beror väl när man tar sej i kragen och lägger sej ... i tid..hihi
Sen finns det nåt som heter värktabletter som är bra ;-)

Du fixar det här...kanske jag kan få vara med på ett litet hörn, sen så slipper du ju gå ända upp till dagiset, jag skjutsar! :-D (mycket uppför på morgonkvisten)

En stor bekymra-dej-inte kram!

Fiviva sa...

tack Mor du är underbar.