fredag 24 april 2009

Vilken överraskning. :0)



Läget såg så illa ut för bara någon dag sen.
idag kommer den danska läkaren in och frågar om vi vill åka hem på permis över dagen.
"-NÄÄ hur kan du tror det." svarade jag.
"-vi som får gratis frukost och kvällsfika här"svarade jag torrt.
Det blir tyst och han och sköterskorna tittar på mig.
Sen börjar dom fnissa.
Dåligt skämt jo jag vet, men det var nog inte svaret dom hade väntat sig. :0)



Timea försöker äta sig ut från sitt fängelse.

När vi parkerar hemma i närheten av mors bil ser jag att något hänger på hennes bakspegel.
Tänker: jaha nu har mormor varit här igen och inte orkat gå hela vägen så hon hängt det på backspegeln.
Senast igår fick jag slänga en hel påse kapsyler som hon sparat ihop.

Men förvånad blev jag när jag tittar i kassen och upptäcker en så underbart söt kudde.
Rosa med små älvor och en fin lapp nålad fast där det står.

Krya på dig Timea.
Tusen tack Vickan.



Medan jag höll på skriva det här inlägget vid 15 när vi kommit hem så börjar kalaset om igen.
Timea kaskad kräks om och om igen.
Vi ringer upp sjukhuset och det var bara att sätta sig i bilen tillbaka igen.
Ett par timmar senare blir vi hemskickade igen.



NU....20.00 är vi äntligen hemma igen hela familjen. Barnen sover och vi andas ut för stunden.
Vi ska rapportera in vajer dag och till veckan ska vi ta och träffa en dietist för att lägga upp hur vi ska få Timea att gå upp i vikt.

Känns som hela familjen skulle behöva en låååååååååång semester och då inräknas mor som ställt upp i tid och otid.

Tack alla ni som hört av er och stöttat och ringt.
Det har betytt mycke för oss.
Jag var där EN natt och kände av cellskräcken de fyra väggarna gav mig.
Tack o lov att Henrik är ex lastbilschaffis och vet hur det är och anpassa sig till ett litet utrymme en längre tid.

Nu är jag så satans trött och tänker gå och däcka i sängen bredvid min lilla flicka.
Kram på er och jag hoppas verkligen ni slipper drabbas av Rs + magsjuka (ingen rolig kombination)

7 kommentarer:

Emma sa...

Hej Hej, kikade in här via Libero.. Har också 2 barn födda 06 och 08 yngsta är flicka och äldsta är pojke, läste att du var ung, och det är jag med så det var roligt att kika in hos dig. Har också blogg - www.quazta.blogg.se om du vill kika in =) // Emma

Fiviva sa...

Det ska jag absolut göra Emma.
Vi har en till gemensam sak vi har samma förnamn :0)

Charlotte sa...

JAAAAA, en låååång härlig semester utan en massa sjukhusbesök vore inte helt fel ;-)

Lova ya!

Elina sa...

Håller tummarna för att lilltjejen blir pigg och kry snart, så ni kan ha lite mysig tid med familjen! Kan inte förstå hur det skulle kännas med en sjuk liten dotter, jag tänker på er!

Allt om inget. sa...

ja,men det är självklart! när Elvis hade lite krupp var nog hemskt så jag kan tänka mig hur det varit för er. Får hon inte behålla något alls? Huvva.Hoppas hoppas och jag håller alla mina tummar för att hon blir kry igen och skönt att få ha henne hemma igen.

FruW sa...

Hej!

Hoppas att lilla Timea blir bättre snart! Kul att våra döttrar har så lika namn =)

Kram Anette.

Viktigpettern sa...

Vet hur det är å ha barn på sjukhus, man måste piggas upp ..:-D