lördag 3 januari 2009

En dag i plurret


Idag tog vi med våran 2åriga son till paradisbadet för första gången.
*skäms på mig* men jag har aldrig tagit min son till badhuset fast jag älskar vatten.
När jag var liten kunde jag ligga där och guppa bland vågorna på stranden eller göra bomben från kanten i inomhus poolen tills jag var blå om läpparna och skakade.
Men inte frös jag när någon frågade..
Dddddee äääär iiiinte kaaaalltttt. det är kul. haha
Idag tog vi oss i väg, 15.5 minus grader, var glad när vi kom in i den klordoftande värmen.
Vince tyckte det var lite halv genant att ta av sig kläderna och jag kände verkligen inte för att bråka idag, Idag skulle bli en kul dag!
Så han fick behålla sin tröja på tills ha såg att hans far var utan och ville själv ta av den.
Stora ögon och en massa intryck lagrades i det där lilla lilla huvudet när han såg allt vatten, alla barn skrikandes och skrattandes. och efter ett tag kom lilla charmtrollet fram.
Efter jag sänkt ner honom i vattnet flinar han och skriker hjälp hjälp. hjälp mig. och skrattar högt när han inte bottnar och måste hålla hårt i sin far.
Jag är verkligen glad att vi tog oss iväg och det var verkligen värt varenda öre.
Och jag trodde det var mycke värt för våran son att få ha några timmar själv med mamma och pappa. inga måsten och inga krav bara 100% uppmärksamhet.
Sen var det snabba ryck hem med ömmande bröst till lilla syster.
Det här gör vi om. och snart. :0)
Tack för barnvakten mor.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Det heter inte barnvakt!! I min värld heter det: BabyMys el senare: BarnMys ;-)

Jooo, vassego dottern min, det var ju inte direkt plågsamt med myset *fnissar*

Kram kram

Fiviva sa...

ja när du är på bra humör ja så heter det babymys *fniss*