lördag 24 januari 2009

F.F.F.F föreningen för flintskalliga fruntimmer.



Jag har antagit min kusin Veronicas utmaning. som lyder ta det fjärde kortet i den fjärde mappen på din dator och skriv ett inlägg om bilden i din blogg:

Och såklart landade det på denna vackra bild *asg*
Det finns en historia bakom mitt vackra nyrakade huvud som grundar helt på idioti och tristess.
Jag bodde i en korridor för några år sedan på en folkhögskola. Det var sommarlov och de flesta hade åkt hem utom några få av oss som hade väldigt lite att göra.
Jag satt på mitt rum och filosoferade när jag hörde en rakapparat starta ute i korridoren,
jag stack ut huvudet och sa till min granne.
-Ska du raka huvudet?
x svarade- nä jag ska trimma skägget.
jag: raka huvudet på mig då.
x: är du seriös?
jag: ja gör det nu innan jag ångrar mig.

Jag som aldrig får en fin gyllenbrun färg på sommrarna utan snarare polar med kylskåpet for inte lågt där efter till stranden med min mor, som verkligen är motsatsen till mig i hyn.
Vi gick där i godan ro på stranden och njöt av solen, blekfisen med den skinande biljardbollen till huvud och den brunbrända mörka modern.(snacka om kontrast)
När vi hör ett äldre par viska till varandra:
- Ja jo du har nog rätt, hon har nog varit sjuk. Tänk att få cancer så ung.
Jag och mamma tittade på varandra och först då gick det upp för mig hur jag måste se ut.
Sakta men säkert växte håret ut igen först såg jag ut som en liten monchichi apa sen äntligen kunde jag visa mig bland folk igen.

Och en sak är säker SÅ spontan blir jag INTE igen..
Men det är rätt kul att titta tillbaka på bilderna och inse att man var rätt morsk ändå.
Eller bara uttråkad.. hahaha


Så här såg jag ut innan snaggningen :0)

6 kommentarer:

Zarah sa...

Haha, ja det är väl en sån där sak som är kul att man har gjort, men man vill inte göra det igen ;) Jag förvisso aldrig rakat av mig håret, men jag klippte det ju kort då jag började gymnasiet, och det gör jag aldrig igen! (hoppas jag) Trivs inte alls i kort hår, det ska åtminstone vara axellångt! Men man vet aldrig, rätt som det är har jag glömt bort det och klipper av alltihop!

Fiviva sa...

Man lär så länge man lever. hehe :0)

Anonym sa...

glömmer det aldrig du stal min hatt på saloon visst saknade jag ditt hår men jag tror inte det spelar nån roll igentligen saknar dig rakt av (o;

Fiviva sa...

Vad kul att du hittat hit M.
Men erkänn att jag passade bättre i din hatt är i mitt skinande huvud.
Jag saknar dig med och undrar när du ska vilja komma och hälsa på. du vet att dörren alltid står öppen.

Elina sa...

Nu har jag hittat hit också :)

Fiviva sa...

du är så välkommen