onsdag 14 januari 2009

På tal om Bratz....










Så såg jag ett program här om dagen som fick mig att må illa.
baby beatyqueens.
Hur i hela friden är man funtad om man utsätter sitt barn för något sådant?
Visst är dom vackra dessa barn, som små porslins dockor.
Deras mödrar försvarar sig med att säga att deras barn tycker det är kul. dom får klä ut sig och vara fina och känna sig speciell.
Visa mig en 3-5 åring som tycker det är kul att kliva upp halv fem på morgonen få sina tänder blekta, håret förlängt och friserat. pressas in i små gulliga dockkläder m.m i flera timmar.
Dessa barn lär sig redan i tidig ålder att det är utseendet som räknas.
Och det är viktigt att vinna.
Enbart för att glädja sin föräldrar.
För vad gör inte ett barn för sina föräldrar?
Men vad gör föräldrarna mot sina barn?
Jag tycker det här är barnmisshandel hur gulligt folk än må tycka att det är.
Och är det inte ett utmärkt sätt att uppmuntra pedofili så sej?

7 kommentarer:

Charlotte sa...

Behövs egentligen inte kommenteras!!!!
Avskyvärt, tragiskt och så klart både fysisk och psykisk misshandel anser jag med!!!!

Barn måste få vara BARN!!!!!

Kram/Mor

Charlotte sa...

Måste nog hålla med Veronica i förra inläggets kommentar där med;-)
Att småkillarnas "ideal" är inte mycket bättre...dessa tuffa, muskulösa män som får ta för sej!
Håller även med att vi flickor/kvinnor måste också få ta för oss här livet och inte bara acceptera "skit"
Säger som Elin Ek: " Ta ingen skit"

Kram!

Fiviva sa...

men som jag skrev i andra inlägget. Tyvärr gör vi ju så mot barnen redan när dom är spädbarn vare sig vi tänker på det eller inte

Zarah sa...

Skrämmande... trodde faktiskt att de två bilderna till höger var dockor! :/

Charlotte sa...

Egentligen är det samhället, handeln, kommersen som ger oss föräldrar "fel" mode, signaler om man nu kan säga så...föräldrar idag har inte många val när det gäller kläder, utseende osv, längre till sina småttingar (pratar nu om 0-10 år)

OM man nu inte vill att barnen nu ska tjäna en massa på sitt utseende "a la USA" att sminka och klä upp dessa små "dockor" för att till kroppen se ut som en 3-åring och ansiktet som en 20-åring!

Det är DET som är det skrämmande!!!
Det ger som FEL signaler!

Anonym sa...

Helt galet... ibland så stannar jag liksom upp när jag läser om föräldrar som misshandlar sina barn, utnyttjar dem sexuellt eller som hon som bjuder in kunder för att bevittna henne ha sex med sina djur -hon har två barn...

Vad sjutton gjorde jag som gjorde att jag inte "förtjänade" att få ha mina barn i famnen?

Barn förtjänar i alla fall att få vara barn, precis som någon skrev. Och det är en förälders skyldighet att göra det absolut bästa och yttersta för sina barn.

Det där är bisarrt.

Tack för din kommentar inne hos mig också. Tack för att du ville dela med dig! Och tack för att du "satte dit" de där människorna;.)

celine sa...

Den länst till höger ser ju exakt ut som någon barbie docka!